top of page
  • תמונת הסופר/תיוסי ויזל

קורונה, משבר הספנות הגלובלי ומערכות ERP

אז כולנו כבר שמענו על משבר ההובלה הגלובלית, ועל כך שהקורונה הפרה את שיווי המשקל העדין בתעשיה זו.

חברות ענק המייצרות בסין, נתקעו עם מלאי אדיר שתקוע בסין מצד אחד, ושווקים רעבים בארה"ב ובשאר העולם מן הצד השני, כשבאמצע - ניטש קרב עקוב מדולרים על כל מכולה (קונטיינר) פנויה להבלת הסחורות.


מנושא מנומנם ופשוט, שמסודר בטלפון אחד של פקידת ייבוא שמזמינה קונטיינר מחברת שילוח (או סוכנות ביניים), זה נהפך לנושא אקוטי ומטריד עד כדי סיכון העסק, שנמצא תדיר על שולחנה של ההנהלה הכי בכירה בארגון.


ובהתאם, מחיר קונטיינר קפץ פי כמה והגיע למספרים מטורפים.


איך טיפלנו בנושא במערכת ה ERP שלנו?


עוד כשהקמנו את המערכת החלטנו לנהל קונטיינרים בתוך המערכת, כך שכל הפרטים הלוגיסטיים על הזמנת הקונטיינר, מספרה (יש מס' חד ערכי לכל קונטיינר בעולם), תאריכי יציאה והגעה וכד' ינוהלו בתוך המערכת.


בין כל שאר הנתונים על הקונטיינר נתון אחד היה קריטי ביותר והוא ה ETA - זמן ההגעה המשוער של הקונטיינר לנמל היעד. נתון זה משקף בעצם את מועד ההספקה של הזמנת הלקוח (לאחר שהוספנו לו כמה ימים של הובלה יבשתית מהמרכז הלוגיסטי במיאמי אל מחסני הלקוח).


טרום משבר ההובלה, הכל זרם על מי מנוחות. קיבלנו ETA, הזנו אותו לתוך המערכת, הזמנת הלקוח התעדכנה בהתאם וכל תהליכי תכנון הרכש התנהלו כרגיל.


כעת, כשמהשבר בעיצומו, הקונטיינרים מתעכבים לעיתים קרובות, ומשפיע על תהליכים מרכזיים בחברה, ובעיקר על תכנן ההספקה ללקוח, ותכנון גבולות האשראי אשר מועמד לרשותו.


מצאנו את עצמינו משקיעים מאמץ אדיר לעדכן את המערכת כל הזמן על שינוי ב ETA של קונטיינרים. הבעיה לבשה משנה חריפות בכך שכל חברה עבדה ועדכנה בשיטות אחרות,

בתדירויות שונות וברמות אמינות שונות.


כדי לפתור זאת יצרנו קשר עם חברה אשר מספקת שירותי עדכון של מידע על קונטיינרים. חברה זו עושה קונסולידציה ל 95% מחברות הספנות בעולם, ומספקת מידע עדכני בעזרת Web Services ייעודיים לנושא.

אנחנו מפעילים במערכת תוכנית שרצה 4 פעמים ביום, פונה ל Web services הנ"ל, ומעדכנת את נתוני ההגעה (ועוד נתונים) של הקונטיינרים. משם נתון זה מחלחל לשאר המקומות הנדרשים למידע (הזמנות, מגבלות אשראי, MRP וכד').









9 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page