top of page

הקמת מערכת WMS

לחברת בוכוולטר

logo_buchwalter.png
תחום העיסוק

חברת חברת בוכוולטר (נוסדה ב 1987), היא כיום החברה המובילה בארץ ביבוא, יצור, תכנון, הקמה ומתן מכלול פתרונות תצוגה לשוק הקמעונאי, וכל מגוון מערכות האחסנה לכל גודל מעמס ומטרה.

במהלך השנים, חברת בוכוולטר התפתחה והתרחבה לתחומי עיסוק נוספים ומשלימים, המתמחים באחסון ועמדות עבודה לכל צורך תעשייתי, ציוד וריהוט לבית ולמשרד, ובביצוע פרויקטים של מיתוג עבור נקודות מכירה.

בנוסף החברה מתכננת ומקימה מרלו"גים ענקיים - משלב התכנון ועד לשלב המסירה ללקוח.


פעילותה של חברת בוכוולטר מתבצע מהאתר המרכזי של החברה בהר טוב, המשתרע על שטח של כ 7,000 מ"ר, וכולל משרדים, אולם תצוגה, מחסנים ומרכז לוגיסטי מודרני.

החברה מייבאת ממספר ספקים מובילים מאירופה, ומספקת לחברות מובילות מהארץ בתחומי אחסון, לוגיסטיקה, סחר ועוד.

החברה מנהלת 5 מחסנים (בשיטות אחסון שונות), אליהם היא פורקת מוצרים שמגיעים במכולות, ומהם היא מפיצה את הההזמנות ללקוחותיה.

WMS.png
תכולת הפרויקט

כל פעילויות החברה מנוהלות במערכת פריוריטי.

יעד הפרויקט הוא לשפר את תהליכי העבודה במחסן והשליטה העדכנית והמדויקת במלאי, ע"י אפיון, הקמה ויישום של מערכת WMS , באינטגרציה מלאה עם מערכת ה ERP.

המערכת אמורה לתמוך ב:

  • ניהול חכם של איתורים במחסנים

  • ניהול חכם של תהליך פריקת קונטיינרים

  • אופטימיזציה של קביעת איתור לסחורה בתהליך הקליטה

  • אופטימיזציה של ליקוט הזמנות

  • ספירת מלאי חכמה ויעילה

לאחר בדיקת חלופות הוחלט שהמערכת תפותח על פתרון WMS של חברת פריוריטי.

הפרויקט כלל עיצוב מחדש של כל תהליכי העבודה הלוגיסטיים, והטמעה של שימוש במסופונים ע"י עובדי המחסן.

 

הפתרון  
  • כל המחסנים מופו, ובכל אחד מהם מופו כל האיתורים:
     

    • כל מדפי האחסון (שורה, טור, קומה)

    • מעברים בין שורות - בהם מאחסנים סחורה מפאת חוסר במקום, או כפתרון זמני

    • איזורי פריקה

    • איזורים ייעודיים, למשל איזורי הכנת מסגרות
       

  • אופטימיזצית אחסון (bin strategy):

    כל הפריטים סווגו, ובהתאם נקבע להם מדיניות אחסון:

    • פריטים עם תזוזה מהירה (high velocity) - לפריטים אלו נקבעו איתורים קשיחים באיתורים שבקומה אפס, ע"מ לקבל גישה מהירה בליקוט להזמנות

    • חריגים - פריטים בגודל חריג להם נקבע מיקום קשיח בשני הצדדים של המחסן

    • מיקום לפי צבעים - היו ולרוב הזמנות לקוח היא לפריטים מאותו הצבע רק הגיוני לאחסן פריטים מאותו הצבע באותה השורה. נקבעה לוגיקת אחסון, כך שכל הפריטים מאותו הצבע ירוכזו באותה השורה. 
       

  • תהליך פריקת קונטיינר:

    כעקרון כל קונטיינר מלווה בתעודת משלוח של הספק שכבר נקלט במערכת ע"י מחלקת הייבוא.

    פריקת הקונטיינר נעשית בצורה מהירה ופשוטה במיוחד:
    תחילה המחסנאי סורק את מספר תעודת המשלוח המתאימה לקונטיינר.
    לכל משטח שהוא מעביר למלגזה, הוא מדביק מדבקה עם מספר משטח שמרגע זה מלווה את המשטח לכל חייו. זהו מספר פנימי של המערכת.

    הוא סורק את המק"ט והכמות ממדבקת הספק שעל המשטח, ומדווח לאיזה איזור פריקה הוא מעביר את המשטח. זהו איזור זמני לפני העברת המשטח לאחסון הקבוע שלו.
    דבר נעשה כדי שתהליך הפריקה יסתייים בהקדם האפשרי והנהג ישוחרר לדרכו.

    בתום פריקת הקונטיינר מופק דוח בקרה שמציף התרעה אם יש אי התאמה בין תעודת המשלוח ובין מה שנפרק בפועל.
     

  • תהליך אחסון המשטחים:

    בזמנו החופשי המחסנאי עובר על משטחים שנמצאים באיזורי הפריקה.
    הוא סורק את מספר המשטח, והמערכת ממליצה לו - על בסיס מדיניות האחסון - להיכן להעביר את המשטח.
    המערכת רק "ממליצה" - המחסנאי יכול תמיד להפעיל שיקול דעת ולאחסן דווקא באיתור אחר.
    כך או אחרת, עם העברת המשטח לאיתור, המחסנאי סורק את ברקוד האיתור ומדווח למערכת היכן אחסן את המשטח.
     

  • תהליך ליקוט להזמנות:

    איש התפ"י בונה בכל יום משימות ליקוט (Pick wave) - מבוססות על הזמנות לקוח שיש לספקן למחרת.
    כל משימת ליקוט מכילה את הפריטים שיש ללקט מהמחסן עבור הזמנת לקוח אחת.
    כאשר בהזמנת לקוח יש פריטים מכמה מחסנים המערכת יודעת לשבור זאת למשימות ליקוט נפרדות.
    בעת הליקוט, המחסנאי סורק את מספר המשטח (ובכך המערכת יודע מאיזה איתור זה נלקח) ואת הכמות.
    עם סיום הליקוט מכל המשימות (במקרים בהם ההזמנה מקיפה מספר מחסנים) פקידת המכירות יוצרת תעודת משלוח.
     

  • אלו תהליכי העבודה המרכזיים.
    נבנו עוד תהליכי עבודה כמו החזרות מלקוחות, רענון מלאי, דיווח על הרכבות, ספירות מלאי ועוד.

     

  • הפרויקט עלה לאויר בסוף שנת 2024

  • LinkedIn App Icon
  • YouTube Classic

יוסי ויזל 

התירוש 37, חשמונאים.

052-3881855  wiesel@idc.ac.il

bottom of page