ישום וניהול מערכות ERP

שאר המטרות מרכזיות של הפרויקט לא הושגו, והמבקר ציין בדו"ח כי "ועדת ההיגוי העליונה של הפרויקט לא התכנסה במשך שנתיים, ולכן לא אישרה את תכנית העבודה השנתית של הפרויקט ואת תקציבו לשנים 2011 ו-2013 ולא קיימה בקרה על יישום תכנית העבודה השנתית ועל מימוש התקציב לשנת 2012"

לאחר יותר מחמש שנים והשקעה של עשרות רבות של מיליוני שקלים - אין לשירות בתי הסוהר מערכת ליבה מתפקדת, קובע המבקר ● השב"ס וספקיות ה-IT עימן עבד לא עמדו בתכולת הפרויקט, בלוח הזמנים שלו ובתקציבו, נכתב בדו"ח ● בנוסף, שב"ס ויתר על הנחות במיליוני שקלים ולא בנה מנגנון קנסות ● פיילוט בוצע בטרם הושלם הפיתוח ובשלב כלשהו הופסק תהליך ניהול הסיכונים

ללמוד מצלקות של אחרים

Please reload

אנחנו מלווים את הנהלת החברה בתהליך הקריטי והמורכב של בניית מערכת ERP חדשה לארגון. זהו "ארוע עסקי" דרמטי שמשמעותו היא הרבה מעבר לעוד פרויקט תוכנה.

 

יישום מערכת ERP הוא אתגר אדיר, והזדמנות נדירה לארגונים לעצב מחדש את תהליכי העבודה שלהם.

 

דא עקא, הרבה ארגונים מוצאים את עצמם נכנסים בשמחה להרפתקה מסוכנת זו, ויוצאים ממנה בשן ועין (במקרה הרע) או בהרגשת חמיצות מה (במקרה הטוב).

 

נסיון החיים שלנו לימד אותנו שאין מערכות ERP "רעות". ישנן מערכות שמתאימות יותר ומתאימות פחות לצרכי הארגון: בבסיסן, רוב המערכות המקובלות יודעות לספק את הסחורה. "השטן הוא בפרטים", כלומר בצרכים יחודיים או בתסריטי שימוש האופיניים לכל חברה.

 

בנוסף, ישנן מערכות מצוינות אך יישומים כושלים (ראה למשל), ישנם פרויקטים שנעשים ללא תכנון מספק ובאוירה אופטימית ש"יהיה בסדר".

ישנם פרויקטים שמתוכננים היטב אך נתקלים בקושי ליישם החלטות הנהלה - הארגון "גורר רגליים" וישנו צורך לנהל את השינוים (change management).

 

ובעיקר יש לבחון כל הזמן איך לא לעבוד מחר, במערכת החדשה, בדיוק כמו שעבדנו אתמול במערכת הישנה. יש לבחון את תהליכי העבודה ולשפרם כל הזמן.

 

הנסיון שלנו – לטובת ההצלחה שלך.

 

איננו חכמים יותר - אנחנו פשוט מנוסים מאד.

 

היתרון שלנו הוא שעשינו זאת:

 

יישמנו מערכות מידע אסטרטגיות רבות בארגונים מורכבים, אנו יודעים לאתר מראש את כל המכשולים האופייניים,  ואנחנו יודעים לקחת את הארגון במתודולוגיה ברורה ובצורה מסודרת לקראת יישום מוצלח של מערכת ERP.

את היתרון הזה אנו מביאים הן לשולחן הדיונים האטסטרגיים, והן למחסנים, למחלקות הרכש ולקווי הייצור – ב"גובה דשא".

 

ועוד משהו: אנחנו יועצים ניטרליים לחלוטין: מכירים את רוב מערכות ה ERP ומחויבים אך ורק לטובתו של הלקוח.

 

פרויקטים אופיניים יכולים להיות:

 

  • ניתוח בעיות עסקיות, אפיון דרישות ממערכת מידע עתידית, בחירת פתרון (חבילה או פיתוח), ניהול הפיתוח, ניהול השינוי הארגוני (change management) הכרוך במערכת החדשה ובשינוי תהליכי העבודה, וניהול העליה לאוויר – עד ליישום מלא של המערכת.

 

  • כתיבת מכרז לבחירת חבילת תוכנה או בית תוכנה, ניהול המו"מ, כריתת החוזה, ליווי ובקרה על תהליך הפיתוח לכל שלביו.

 

  • יישום מערכת ERP  או CRM בחברה: על כל שלביו – משלב הייזום, ניתוח הבעיות ועיצוב הפתרון, עבור באפיון מפורט, בחירת החבילה המתאימה, ניהול החברה המיישמת, ניהול ההסבות וההדרכות – ועד העליה לאויר.

 

  • העמקת היישום של מערכת ERP. פרויקט ERP  הוא פרויקט ארגוני מתמשך אשר לא מסתיים עם הפעלת המערכת. ארגונים רבים משקיעים משאבים רבים ומצליחים להגיע לשלב העליה לאוויר. ולמרות זאת ישנה "הרגשת חמיצות" שהפרויקט לא סיפק את הסחורה

 

  • האם הארגון מנצל בחוכמה את כל יכולות המערכת? האם יש מקום לתחקור שוטף של תהליכי העבודה ולשיפורם? האם יש מקום ליישם עוד מודולים במערכת?  האם ליישם גם בחברות בת? האם להוסיף עוד משתמשים? האם יש צורך בעוד התאמות?