• יוסי ויזל

ניהול מסי קניה בארה"ב

חברות אשר צריכות לחשב ולגבות מסי קניה בארה"ב ניצבות מול אתגר די סבוך. כדי להבין את הבעייתיות צריך לדעת שכל מדינה (state) וכל מחוז (county) ואף כל עיר, אוטונומית לחלוטין להחליט על מדיניות מסי קניה. ​ הדבר יכול להגיע לכך שעבור קניה מסוימת, הלקוח משלם 3 מסים - לכ"א מהישויות הנ"ל. ובמקרים מטורפים ממש, אף יותר.. ​ הלקוח הזה רכש מוצר באתר סחר אלקטרוני וחויב במסי קניה בסך $18.12 ​


שהורכבו מלא פחות מאשר 4 רכיבים: ​ ​ ​

​ ​ כדי לסבך זאת עוד יותר, כל מדינה מחליטה על אלו מוצרים היא מטילה מס ועל אלו לא. כך שעל אותו המוצר בדיוק תשלמו או תשלמו מס - בהתאם למדינה בה נרכש המוצר. לדוגמה על אביזרי בטיחות לרכב, מדינה אחת תטיל מס, ומדינה שניה לא. ​ ועוד לא דיברנו על מסים על דמי המשלוח ... ​ עוד חשוב לדעת, שלענין גביית המס, מה שקובע הוא מקום המשלוח (shipping address) ולא מקום החשבונית (billing add address). מכירים את החבר'ה שגרים בניו יורק, אבל מוצאים חבר שגר בניו ג'רסי ואליו שולחים את הקניות ? ​ וכדי לסבך את העסק עוד יותר, החוקים והתקנות משתנים כל הזמן. ​ בקיצור - סיוט לא קטן.



מערכות לניהול מסי קניה ​ לתוך הלקונה הזו נכנסו חברות שמתמחו אך ורק בנושא זה והן מציעות שני שירותים קריטיים לכל ארגון אשר מוכר בארה"ב - בין אם זה B2B או B2C: ​ 1. חישוב מדויק, נכון ועדכני לכ פריט בעל כתובת שילוח בארה"ב (וגם בארצות נוספות) 2. טיפול בכל התנהלות הדיווחים מול רשויות המס, בכל מדינה לפי דרישותיה (תדירות הדיווח בחלק חודשית ובחל דו חודשית, סוגי טפסים וניירת וכ') 3. טיפול וקבלת כל ההחזרים המגיעים לחברה באופן ישיר ואטומטי. ​

האתגר ​ מערכות אלו יכולות לעבוד כ stand alone, אבל מובן שארגון גדול עתיר פעילות מכירה, ירצה לבצע אינטגרציה בין מערכת ה ERP שלו (או מערכת ה e-commerce) למערכת Avalara.








1 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול